eikarycka

eikarycka

L.O.V.E

Daisypath Anniversary tickers

engagement

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 17, 2010

How We Met ~


Hmm.. tetibe mode jiwang.. hahaha sebab tadi en sayang msg2 sweet2~ so tetibe rasa nak cerite how we met.. chewah!! haha

Well.. the first time we met was way back in the middle of 2003. We were in the same matriculation.. KMPK was the place where we got to know each other.. I was actually being introduced by my schoolmate to en. sayang's roomate- imran.. Actually, my schoolmate (secondary school-form3) satu skolah ngan imran n sayang.. it happen biler dak2 ni pindah MRSM Lenggong.. So, they kenalkan me to imran n haz at that point of time.. Bila kenal Imran, of coz la TERberkenalan dengan RICO a.k.a en. sayang saya.. hahha at that time baru tahu yang dia dah kenal saya masa skolah sebab memberku yang satu skolah ngan dorg (zafry) slalu col saya time kat MRSM dulu~ n slalu tunjuk gambar2 ktorg time kecik2~ hahah.

Mula2 kenal ingat en. sayang ni sgtlah sombong.. al-maklumlah.. muka ganas.. ada parut kat tepi mata.. botak... masam lak tu.. ala2 gangster u!! sumpah i mmg tak berani nak tegur! First time selisih sebelah2 kat dewan tak tegur pun! hahah kat library pun! (tapi.. rupa2nya dalam hati ada taman u!!)haha pastu nak jadi cter.. one day tu, imp ajak lepak study kat library... n he said rico (en.sayang) ada.. Masa tu sumpah takut! siap cakap ngan imp, tapi imp kata rico baik.. baik gile..

so, dgn berat hati dan risau dan takut, pergilah saya, kazen saya n farah (kawan saya) ke library to join them.. dan nak jadi cerita lagi..... i sat in between imp n rico!! adehhh kan dah kata tamau duk sebelah ricooo ( sebab kononya dia garang) hahaha pastu, tgh2 study tetibe en sayang saya tu bersin!! dgn serius dia kata "sapalah yg pakai perfume kuat giler ni!" pergh!! kecut perut saya! sebab saya pakai perfume mmg kalau boleh nak curah satu botol! haha seb bek farah ckp, dia punya perfume tumpah! hahaha

itu kali pertama we hang out.. heheh then, from time to time we ended up being fren biler dah mula contact2 guna phne.. farah tlg dptkan no en sayang sebab ada sorang kawan rapat saya minat kat en sayang (bukan saya k ) dh dpt no, me n farah saja kaco2 wat mc.. sampailah en sayang dapat no. saya.. heheh dari situ ktorg mula jadi kawan..

untuk pengetahuan, en sayang saya ni pemain basketball~ haha n saya n geng mmg suka main basketball, so biler tournament mesti kami masuk dan kalau guys main basket MESTI kami jadi pnonton!! en sayang saya sgt hebat! dia lari laju giler!! haha tapi time tu saya tak minat dia.. saya minat org lain ;p hahah kawan saya yang minat dia..

selama kawan ngan dia, dia ni baik.. even dia tahu saya minat org lain!! (siap bg encouragement! baik kan? )en. sayang jadi rapat ngan saya by the end of semester.. slalu borak.. calling2.. sampai dia sendiri kata dia tak tau biler masa dia jatuh hati kat saya.. saya masih suka org lain time tu..saya tak pernah tahu yang diri saya diperhatikan oleh en sayang.. dia kata slalu tgk saya jalan terkedek2 n asek menepek manja ngan zara.. biler cter balik malu gak :p

biler tamat pengajian di matriks, en sayang masih contact saya.. time cuti tunggu result almost everyday he called.. eh jap EVERYDAY kot!! sehari atleast 2-3 kali! hahah sampailah one day tu.. pagi kul 3 ke 4.. (nak tahu ask en sayang sebab saya lupa!! sowie sayang!) bape hb tah ( ampun!) we decided to give us a chance to be in relationship.. but tamau heboh2 sapa tau, tau lah.. tapi.. rasa bersalah sebab my fren sgt suka en sayang.. tapi en sayang yakinkan saya utk terima dia.. sapa yang tak timbul rasa sayang biler ada org ambil berat tentang kita, sentiasa dengar luahan rasa kter.. sentiasa di sisi tika suka dan duka.. serius! tak pernah ada lelaki pernah treat saya mcm tu.. saya nanges dia dengar n pujuk, saya marah dia pujuk, saya gelak dia gelak.. makin hari rasa sayang sebagai kawan mestilah bertukar lebih dari itu!

mungkin jodoh dan rezeki, kami dapat melanjutkan pelajaran di universiti yang sama iaitu UTM, Skudai.. dia dalam bidang Kejuruteraan Awam dan saya dalam bidang Sains Kimia Industri.. Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tghari.. selepas hampir 6-7 bulan menyemai cinta ( ayat puitis siot!) we got into a silent fight.. why silent? masing2 tamau berterus terang n bincang apa problem in our relationship! i ended up minta break n dia ok with it.. but.. after 5 days, he ask to be back together, i dont want! ego menyelubungi diri...

Masa berlalu.. setiap semester en sayang tak pernah penat dan tak pernah berhenti berusaha untuk memujuk saya kembali padanya.. saya tetap degil dengan keputusan saya.. tak tahu kenapa.. ramai lelaki yang saja jumpa dan berkawan namun tiada yang serius.. sehingga lah semasa saya pada semester 5 kami mula rancak in contact.. boleh kata hari2.. ym la.. call la.. sms laa.. my best fren, sue n illa slalu nasihat especially sue slalu encourage saya cuba buka pintu hati utk en sayang.. dan Alhamdulillah berkat kesabaran en. sayang, rasa sayang dtg semula ( actually rasa sayang tu tak pernah luput sejak dulu lagi.. mungkin takut untuk mencuba sekali lagi)..

Tanggal 27/12/2006 pada pukul 4 lebih (petang) we decided to get back together.. YEAY!! ;p bersambunglah percintaan kami yang putus setengah jalan.. minggu pertama merupakan minggu yang sgt susah utk kami.. hati saya rasa takut.. minda berfikir samada betul ke keputusan saya untuk kembali bersama dan punya komitmen sebagai kekasih... sian en sayang time tu.. akhirnya hati ini tetap utk dia.. Alhamdulillah..

Sekarang..lebih kurang 7 tahun kami kenal, hampir 4 tahun bercinta..we go through ups and downs together.. we fight, we scream to each other, we cried mcm2 lagi la ..we are soon to be engage! 31st July 2010 ( sayang's 25th bday) is our engagement day~ n insyaAllah.. tahun depan kawen!! AMINNN...

En. Sayang, thank u for everything! terima kasih kerana menerima diri baby seadanya ..I LOVE U SO MUCH! moga Allah panjangkan jodoh kita hingga ke akhir hayat.. amin..

No comments: